Om banan

Golfbanan är som hämtad direkt från det Skotska havsbandet där golfhålen ligger synliga från havet. Många av våra greenfeegäster hävdar att detta är den mest genuina golfbana med Linkskaraktär, som de spelat på i Sverige. Golfbanan ligger på Visingsö norra udde, är vackert belägen och man ser Vättern från alla nio hål.

Vår bana är en linksbana och ligger alldeles bredvid Vättern och varje hål har utsikt över sjön. Banan finns på öns norra udde och det är skyltat vägen dit.

Den har 9 hål, men 18 utslagsplatser, vilket gör att banan förändras utifrån den utslagsplats du spelar ifrån. Banan påverkas av väder och vind och av Vättern, blåser det då är banan utmanande! Räkna med alltid lite vind då Vättern ligger nära. Banan är inte särskilt krävande att gå, behöver du vagn finns det vid klubbhuset.

Greenfee kostar 300 kr och vi spelar på sommargreener från 1 mars. Du kan spela på banan året om, så länge det inte ligger snö på banan.

Vi har en greenfeeöverenskommelse med Gränna golfklubb och Östad golfklubb som innebär reducerad greenfee. Spelare från dessa klubbar betalar 200 kr.

Vid banan finns också Visingsö flygklubb. Dagligen kommer det olika flyg som landar. Det innebär att det är förbjudet att gå över landningsbanan, vilket också är markerat på banan och i klubbhuset.

Vårt klubbhus har inte några faciliteter som restaurang, därför rekommenderar vi dig att ta med en fikakorg. Vatten, dryck och andra tilltugg finns att köpa i klubbhuset. Wc och hjärtstartare finns invid klubbhuset.

Betalning för greefee sker med swish och för utländska gäster sker det via banköverföring: IBAN: SE59 8000 0815 0511 4407 7912

& BIC: SWEDSESS

The fee is for one day. You can pay in cash or by bank. If you don´t have a Swedish account, use the IBAN and BIC as above.

Vi vill också informera om att ta sig till Visingsö sker med färja. Du bokar plats på färjan här >